Fra godplassen i sofaen

Kindle Michelle og jeg er tilbake fra vår første tur sammen. I tillegg til å ha vært en stort sett strålende helg, kan jeg trygt si at en Kindle er den perfekte reisekamerat. 4,5 timer ble raskt slått i hjel med teppe over beina og godt plassert for en god leseøkt.
Jane Eyre tar mye av tiden min nå. En veldig god bok! I tillegg har jeg akkurat begynt på Gogol, Dead Souls. Foreløbig for kort inn i den til å kunne si noe ytterligere. Slik sitter jeg her i sofaen, med en kopp kakao og Michelle.

I helgen har jeg møtt mange opplyste og leseglade mennesker. Dostojevskij ser ut til å gå igjen. Flere hadde lest eller skulle lese ham. Selv har jeg lest Forbrytelse og Straff, og jeg kan trygt anbefale den videre. Det er en av de beste jeg har lest. En av de mange beste.. Dostojevskij skildrer menneskets psyke som ingen annen, og spørsmålene han tar opp er universelle. Hva er det som får et menneske til å begå mord? Kan dette skje alle under «rette» omstendigheter?

Når det gjelder Kindle Michelle, fikk hun mye oppmerksomhet i helgen. Jeg tror mang en sjel ble konvertert. Det er bare så alt for fristende å ha muligheten til å ha et helt bibliotek med seg i veska.

Jeg fant en liste over bøker som bør leses før man dør. Får vel nesten poste den her også. Men i egen post og så stryker jeg ut etter hvert. Men listen, den er laaang..

Legg igjen en kommentar