Ten «must reads» (ti bøker du «må» lese)

Etter å ha laget en liste for en tråd på Kindle boards, tenkte jeg at jeg kunne poste lista her også. Dette er ti bøker ingen skulle gå glipp av🙂

  • The Bible
  • The Neverending Story by Michael Ende
  • The Long Walk by Stephen King as Richard Bachman
  • The Shack by William P. Young
  • Constance Ring by Amalie Skram
  • The District Governor’s Daughters (Amtmandens Døtre) by Camilla Collett
  • Victoria by Knut Hamsun
  • Watership Down by Richard Adams
  • The Legend of the Ice People by Margit Sandemo
  • The Clan of the Cave Bear by Jean M. Auel

Dette var en veldig kort liste og jeg vil gjerne legge til noen som jeg også ønsker at skulle hatt plass på denne listen:

  • The Lord of the Rings by J.R.R. Tolkien
  • The Secret History by Donna Tartt
  • Broken (Brudd) by Karin Fossum
  • Jeg anbefaler også de russiske forfatterne Dostojevskij og Solsjenitsyn!

Okei, jeg skal gi meg. Det er så ufattelig mange bøker som er bra! Jeg har så mange å anbefale, men på en sånn liste skal man jo begrense seg..

2 kommentar to “”

  1. jacobsliv Says:

    Haha. Likte at Michael Ende sto der. Fantastik forfatter. Herlige bøker🙂

Legg igjen en kommentar

