Ventetid, Dead Souls og reading game

Ut å sjekke posten. Er det kommet? Er det endelig her? Neida. Bedre lykke i morgen. Jeg venter på mitt nye skin. Nei, det er ikke hudtransplantasjon, men et slags «klistremerke» (uten klister) som man fester utenpå mobiler, lesebrett, iPoder etc.. Det er selvsagt min kjære Kindle Michelle som skal få nytt skin. Det er bestilt og alt er vel, men det har ikke ankommet ennå. Ivrig traver jeg til postkassen hver dag, men foreløbig ingen lykke. Dette er skin’et jeg har bestilt som jeg tror skal gå veldig godt sammen med mitt Oberon Cover:

Jeg leser for tiden fortsatt Dead Souls av Gogol. Jeg er foreløbig 74% i den, men håper å gjøre den ferdig snart. Det er en god bok selv om jeg føler jeg ikke når helt ned i dybden av den. Jeg er likevel ivrig på å begynne på boken jeg skal lese etter den: Gone with the Wind av Margaret Mitchell.

Denne boken har jeg ikke plukket selv. Den er blitt valgt til meg gjennom The Quasi-Official March Reading Game på Kindle Boards. Spillet går ut på at hver deltaker forteller hva de vanligvis leser og potensielle «deal breakers». «Deal breakers» er sjangre man absolutt ikke kan tenke seg å lese. Ut fra disse opplysningene blir man paret sammen og skal velge/foreslå en eller to bøker som den andre skal lese i løpet av måneden. Jeg var litt sent ute til å få velge for noen, men en snill sjel sa seg villig til å gi meg en bok likevel. Av valgene jeg fikk bestemte jeg meg for at tiden var inne til å lese Gone with the Wind (Tatt av Vinden). Jeg ser frem til dette, og det morsomme er at etter å ha lest den, kan nok en bok krysses av fra lista mi.
Håper dere alle får en flott helg med mye lesing og kos foran peisen!

Legg igjen en kommentar

