Freebies


Blant lesebrett-eiere er «freebies» et vanlig uttrykk. Freebies er gratis bøker, og dem er det mange av! Jeg har tidligere postet en lise over bøker man bør lese før man dør, og samtlige av disse bøkene er å få tak i helt gratis. Det er flere steder man kan gå om man vil ha en god bok uten å betale for den. De fleste mulighetene er lovlige! Etter et visst antall år er nemlig mange verk fritatt fra copyright. Noen herlige sjeler har tatt seg tid til å legge ut disse på nett, til glede for andre.
Jeg har varierte erfaringer, men jeg har falt for noen gode sider.

http://www.feedbooks.com – Et bra sted for klassikere og bøker uten copyright. For å tilpasse Kindle klikker jeg på mobil website der jeg kan laste ned versjoner som fungerer ypperlig på min herlige Kindle. Siden har ikke de mest fantastiske søkemuligheter, men bøkene er stort sett bra formattert.

http://www.manybooks.netSammen med feedbooks er dette min mest brukte side for gratis bøker. Søkemulighetene er mange og det er her jeg fant lista over bøker du bør lese før du dør. For å finne lista gå på recommendations, special collections. Den ligger der i fire deler. Her finner du garantert masse lesestoff!

http://www.webscription.net – Denne siden er perfekt for fantasy- og science fiction-fans! Klikk på free library, og du vil finne en liste over deres gratis bøker. Du kan også kjøpe bøker i flere formater her. Husk at om du har Iphone kan du lese på den!!

Dette er mine mest brukte. I tillegg er det stadig freebies på amazon, selv om vi betaler en liten «fee» på $2 i tillegg. Du har også Project Gutenberg som har en masse bøker lagt ut.

Legg igjen en kommentar

