Fra et forvirret hode


Jeg må innrømme at etter å ha hatt Michelle i to uker, er jeg bitt av basillen og overbevist om at dette er veien å gå. Jeg innser også hvorfor jeg valgte Kindle som min første e-bokleser. Jeg har nemlig begynt å se på andre også. Ikke fordi jeg ikke er fornøyd med Michelle, nei tvert imot! Men jeg innser to ting: Dersom Michelle skulle gå i stykker, ville det ta noen dager å få en ny fra Amazon, og Michelle alene (eller noen annen e-bokleser) kan ikke fylle alle lesebehov eller la meg være med i utviklingen. Norge er på vei inn i markedet, og de planlegger testing av lesebrett nå snart. Jeg håper selvsagt at jeg blir trukket ut og får et lesebrett, men jeg regner ikke med det. Jeg har innsett at jeg også må se på andre leseplater. Ikke at jeg skal kjøpe en nå! Men etter hvert kan jeg nok få spart opp og få råd.

Så jeg har kikket litt rundt. Og dette er virkelig vanskelig! For det første er jeg veldig forvirret over hvor man kjøper bøker etter som det ikke er en stor Amazon. Og hvilke butikker fungerer for hvilke lesere? For det andre forsøker jeg å finne ut hvilke lesebrett som kan lese bøker handlet fra Mobipocket. Dette er ikke lett! Jeg har masse tid å ta av heldigvis, og jeg fortsetter å kose meg med min Michelle.

Jeg har likevel halvveis landet på en som jeg kan ha veldig lyst på. Sonys reader pocket 300 er en rimelig variant og ser knallbra ut. Jeg sikler på den rosa varianten. Den er knallfin! For meg er ikke touch viktig, og denne virker som om den kan fylle en del behov. Testingen som skal foregå gjennom Bokkilden snart, har også bestemt seg for å satse på Sony lesebrett.Jeg får se etter hvert som jeg finner ut er om DRM, ulike butikker og så videre. En ting er sikkert, en e-boklesers vei er spennende!

Legg igjen en kommentar

